archives



Amazon.co.jp ƒAƒ\ƒVƒGƒCƒg

links
This page is powered by Blogger. Isn't yours?


January 28, 2005

偽CFがネット上で流行中
Fake Commercial Spots Spread Quickly on the Internet

 New York Timesの記事から(本文閲覧には無料登録が必要)。

 全然知らなかったけれど、欧米では精巧に作られたインチキCFがネット上で流通していて、自動車メーカーが困っているらしい。どういうものかというと:
Volkswagen Polo版:
In the commercial, the driver pulls up to a busy outdoor cafe, exposes explosives strapped to his chest and pushes a detonator. His car, however, contains the explosion without cracking a window. The spot ends with the Volkswagen logo and the actual Polo ad theme: "Small but tough."
(乱暴に要約すると、爆薬を使って車の中で自爆テロをするのだけど、丈夫なボディーのおかげで外には被害が及ばなかったというオチ)

Ford Sportka版:
Using special effects, the spot shows a housecat as it lazily approaches a Sportka parked in a driveway, hops on the roof to investigate and peeks inside when the sunroof spontaneously opens. The cat is killed when the sunroof closes.
(乱暴に要約すると、車のサンルーフが猫をギロチンみたいに殺してしまうというオチ)
 どちらもかなり悪趣味な内容。でも、個人的にはちょっと見てみたいかも(笑)。



index | bbs | cntact

©2003-2005 what's my scene?